Deze week start de reis met bestemming bekend: een cultuur van 100% eigenaarschap binnen heel Rabo Klantenservice.
Verkenningsmissies
In 2019 en 2020 deden we al een paar serieuze verkenningsmissies. Over het verschil tussen ‘een verantwoordelijk persoon zijn’ en ‘100% eigenaarschap nemen’. Over waarom we allemaal geneigd zijn anderen de schuld te geven als iets niet lekker loopt. Of de omstandigheden aan te wijzen als resultaten achterblijven. En over hoe jezelf oppeppen met ‘niet zeuren, gewoon doorgaan’ ook niet hetzelfde is als écht eigenaarschap nemen.
Met deze 3 uitgangspunten gaan we op weg
Onderdompeling:
Iedereen wordt 6 weken begeleid in het nemen van 100% eigenaarschap. Niet omdat het moet, maar omdat je het intrinsiek wilt.
Waterval:
We beginnen met de leidinggevenden. Zij nemen het stokje over en coachen hun medewerkers op dezelfde wijze.
Train de trainer:
Parallel hieraan worden de interne opleiders van RKS gecoacht. Zodat zij alle skills hebben om deze transformatie in de 2e helft van 2021 zelfstandig te begeleiden.
Wat een prachtige uitdaging waar ik met heel mijn hart en ziel aan wil, mag en ga bijdragen. Zodat we eind 2021 samen kunnen zeggen: Mission accomplished!